Online Eğitim

OYUNLAŞTIRILMIŞ KANBAN EĞİTİMİ (GKT)

Agile Dönüşümden Geçen Organizasyonların En Çok Kullandığı İkinci Yöntem Olan Kanban’ı Oyunlarla Deneyimleyerek Öğren!

OYUNLAŞTIRILMIŞ KANBAN EĞİTİMİ (GKT)

Agile Dönüşümden Geçen Organizasyonların En Çok Kullandığı İkinci Yöntem Olan Kanban’ı Oyunlarla Deneyimleyerek Öğren!

İşleri zamanında teslim etmenin bir yolunu mu arıyorsun? Öngörülemeyen, plansız işler üzerinde daha fazla kontrole mi ihtiyacın var? Ekibinle beraber daha şeffaf, akışa dayalı bir çalışma yöntemine mi ihtiyaç duyuyorsun?

Kanban, tahmin edilebilir ve sürdürülebilir bir sistem kurmak için teknikler sağlar. Oyunlaştırılmış Kanban eğitimi ile veriye dayalı (Evidence Based) evrimsel değişim modelini benimseyen, bilgiye dayalı ve yaratıcı çalışmalar için geliştirilen Agile Kanban’ın; felsefesi, prensipleri ve pratikleri hakkında bilgi sahibi olacaksın. Eğitimi tamamladıktan sonra Kanban’ı organizasyonunda uygulayabilir bir düzeye gelecek ve kuruluşundaki dönüşüme katkı sağlayabileceksin. Ayrıca, eğitim sonrasında ACM Agile tarafından verilen katılım sertifikasına da sahip olacaksın. Sen de oyunlaştırılmış Kanban eğitimi ile günlük iş hayatındaki akışları nasıl daha öngörülebilir ve çalışabilir bir şekilde yöneteceğini eğlenceli bir şekilde öğrenmeye hazır mısın?

  • 3 yarım gün

  • ACM Agile Katılım Sertifikası

  • Türkçe

Eğitime Kimler Katılmalı?

Takım liderleri, yöneticiler, Kanban Master’lar, Agile Coach’lar, dönüşüm liderleri, organizasyonlarında devam eden Kanban sistemlerini iyileştirmek isteyen ya da Kanban ile ilk adım atmak isteyen herkesin katılabileceği bir eğitimdir. Kanban ile çevikliği hayata geçirmek isteyen farklı sektörlerden pazarlama, yazılım, insan kaynakları, satış, planlama, finans, tedarik zinciri… gibi çeşitli alanlarda çalışan tüm profesyoneller eğitimlere katılmaktadır. Eğitime katılmak için herhangi bir ön koşul bulunmamaktadır.

Eğitimin Amaçları

  • Kanban hakkında başlangıç seviyede bilgi edinmek. (Sistemsel Düşünce yapısı, pull sistemleri, vb.)
  • Kanban mekaniklerini takım bazında benimsemek ve nasıl uygulanacağını görmek
  • Hangi Kanban metriklerinin tutulabileceğini ve nasıl yorumlanabileceğini öğrenmek
  • İş akışını optimize ederek değeri maksimize etmek
  • Organizasyon içerisinde Kaizen kültürünü oluşturmak
  • İhtiyaca yönelik sistemi kurgulayarak eğitim sonrasında Kanban’ı uygulayabilir hale gelmek

Eğitim İçeriği

Kanban, Agile dönüşümden geçen organizasyonların kullanabileceği, 2. jenerasyon Agile metot olarak adlandırılan, çevikliğe ulaşmak için alternatif bir yöntemdir. ¹

Oyunlaştırmanın ise beynin bilgiyi işleme ve depolamasını iyileştirdiği gösterilmiştir. ²

Oyunlaştırılmış Kanban eğitimi; Kanban metodu ile ilgili temel prensiplerin ve pratiklerin üzerine kurulur. Eğitimde; Mural üzerinde post-it’lerle dolu bir Kanban duvarı ile çalışmayı görselleştirme, akışı kontrol kartları ve akış şemaları ile ölçme ve yönetme konusunda uygulamalı deneyim kazanacaksın. Organizasyonunda bir Kanban sistemini nasıl tasarlayabileceğini ve inşa edeceğini deneyimleyerek öğreneceksin. 3 yarım günlük eğitim boyunca Kanban konusundaki teorik bilgini arttırırken örnek uygulamalar ile de öğrendiklerini pekiştireceksin.

  • Kanban Tanımı
    • Kanban’ın anlamı
    • Temel prensipler
    • Ana pratikler
    • Servis gözünden sisteme bakma
  • Kanban Kavramları
    • Sistemsel Düşünce (Systems Thinking)
    • Kanban sistemleri
    • Görselleştirme
    • “Pull” tabanlı sistem
    • Kanban’da taahhüt/söz verme (Deffered Commitment)
    • Kanban’da planlama ve iş alınması (Replenishment)
    • Kanban’da ürün çıktısı (Decoupled Cadence)
    • Müşteri ve sistem lead time değerleri
    • Servis sınıflandırması (Classes of Service)
    • Work-in-progress (WIP)
    • Kuyruk Teoremi; Little Kuralı (Little’s Law)
    • Kümülatif Akış Diyagramı (Cumulative Flow Diagram)
    • Akış Verimi (Flow Efficiency)
    • Kanban metrikleri
  • Kanban’ın Uyarlanması
    • İş akışı modellemesi
    • Kanban sistemi tasarlanması
    • İş tiplerinin belirlenmesi
    • Servis sınıflarının belirlenmesi (Classes of Service)
    • Kanban etkinlikleri / geri bildirim noktaları (Replenishment, Daily, Delivery Planning)
  • Tahta Tasarımı ve Görselleştirme
    • Board görselleştirilmesi
    • Board üzerinde iş kayıtları gösterimi
    • Board örnekleri

Eğitime Kayıt Ol

Lütfen bilgilerinizi eksiksiz doldurunuz. Dilerseniz sormak istediğiniz sorularınızı da mesaj bölümünde yazabilirsiniz.

Uzmanımıza Sorun

Merak ettiklerinizi sorun, uzmanımız cevaplasın.

ARAMA

K.V.K.K. Metni

Ticari Elektronik İleti Metni